Corona: Neden ve ne zamana kadar?

 

Aşşağıdaki yazı eski blogda 24 Mart 2020 tarihinde yayınlanmıştır:

Merhaba astroloji dostları,


Bilimsel bir konuya burnumu sokmak istemiyorum aslında. Çözümü de bilim bulacaktır. Fakat bir astrolog olarak (tüm astrologlar gibi) virüs salgını hakkında araştırma ve bir yorum yapmak gerektiğini düşündüm.

Çoğu astrolog olup bitmiş olaylar hakkında yorum yapmayı pek sever ama ben sinir olurum. Sonradan, olup bitmiş bir olaya (sonsuz sayıda olasılıkların havada uçuştuğu) astroloji dünyasından gerekçeler bulmak pek kolaydır. Zaten o sırada, Satürn oradan geçmektedir, Mars ile kare açı yapmaktadır, Ay’da küçülmektedir…vs.. Bir bilgiçlik yarışı başlar adeta ve herkes kendi açısından haklılığına emindir.

Bu yaşadığımız felakete gelince: Aslında astroloji camiası, Ocak ayında gerçekleşen Satürn-Plüto kavuşmasına gereken önemi verdi ve alarm zillerini çaldı. Bu iki zorlayıcı planetin yaklaşık iki ay süre ile birlikte yol alması hakkında ben de bir şey yazmayı düşünmedim değil fakat herkesin koro halinde bu konuyu konuşması beni durdurdu. Neticede Sihirli Defter, tüm transitleri kişi bazında hesaplamaktaydı ve siz her iki planetin “sizin için olan” etkilerini okuyacaktınız (okudunuz zaten). Yani konu beni daha çok bireysel bazda ilgilendiriyordu ve onu da sağlıyordum. Yani o sırada Satürn natal haritanızdaki Merkür’e kare açı yapıyorduysa, Plüto da yapıyor olacaktı ve canınız katmerli sıkılacaktı. Tabi ki bir başkası için bambaşka bir durum söz konusu olacaktı. Ve siz bunları (Satürn ve Plüto transitlerini) iki ayrı transit olarak okudunuz.

Fakat bu iki planet her buluşmasında, bir salgına yol açıyor olsaydı, dünya 1918, 1957,1968, 1976-77 yıllarında da salgınlarla sarsılıyor olurdu. Bu yıllarda neler olup bittiğini kontrol ettim tabi: Çeşitli ülkelerde, lokal salgınlar vardı. Fakat dünya genelinde bir salgından bahsedilmiyordu. Sadece 1918 yılındaki salgının (birinci dünya savaşının son günleri olduğunu düşünün) çok fazla can aldığı belirtiliyordu. Dolayısıyla bu olasılığı bir kenara bırakmak durumundaydım, bu kadar basit olamazdı.

Çeşitli şeyler denedikten ve kaynak karıştırdıktan sonra dikkatim 26 Aralık 2019’daki Güneş tutulmasına döndü. Tutulma haritalarında Tabi ki Güneş ve Ay , bir de Ay düğümlerinden birisi (burada Güney Ay düğümü) yan yana durur. Bu normal. Burada dikkat çeken bunlarla birleşim yapan Jüpiter ve nispeten yakın duran Satürn-Plüto ikilisi. Ve bunların hepsi Oğlak burcunda. İşte bu ilgi çekici. Çünkü bu tür kümelenmeler nadiren olur ve mutlaka artan etkilere dikkat çekerler. Satürn ve Plüto’nun tutulma derecesinden 16-18 derece uzakta olduğunun farkındayım. Yine de kümelenme önemli diye düşünüyorum.

Tutulma haritasını (aşağıda veriyorum). Tabi ki, dünyada yaşayan herkes için geçerli. Fakat her birimiz payımıza düşeni aldıktan sonra, farklı deneyimler de yaşayabiliriz. Natal haritanızda Oğlak burcunun olduğu eve bakmanızı ve o evin konularını öğrenmenizi tavsiye ederim. Muhtemelen sizin için endişe ağırlıklı olarak o evin konularında olacaktır.



Şimdi size bunların ne anlama geldiğini uzun uzun açıklamaya girişmeyeceğim. Fakat kısa açıklamalar vereyim: Jüpiter olacak olanın ilahi niteliğine ve bir öğrenme sürecine işaret ediyor. Güney Ay düğümü, gelişmelerin kökeninin geçmişte olduğuna (dilerseniz buna karma diyebilirsiniz) ve nedenleri anlamak için dönüp geçmişe bakacağımıza ve zorluklarla karşılaşacağımıza işaret ediyor. Satürn kendi burcunda (yönetici olduğu Oğlak burcunda) ve Satürn’ün hem de bu burcun hayatımızın çeşitli alanlarında karşılaşacağımız sınamalar ve zorluklarla ilgili olduğunu bilmeyen kaldı mı, bilmiyorum. Plüto ise doğrudan doğum ve ölüm ile ilgilidir. (Bildiğimiz anlamda ve sembolik anlamda). Yani, bu kez sınamayı ve zorluğu ölümcül bir salgın hastalık şeklinde deneyimlemiş olabiliriz, bunun ilahi bir niteliği olabilir, ister istemez öğreneceğiz ve kökenleri geçmişte yaptıklarımıza dayanabilir.

Aslında ben bu tarihten (26 Aralık) bir sonraki tutulmaya ( 21 Haziran) kadar olan dönemde doğan bebekler üzerindeki etkilerini daha çok merak ediyorum. Bu bebekler hangi burçlardan olursa olsunlar (ki hepimiz bir burçlar karmasıyız genelde) keskin bir Oğlak etkisi ile dünyaya gelecekler ve gelecek kuşaklar onları 2020′ liler olarak anacaklar (Salgın kuşağı, neden olmasın?). Bu insanlarla baş etmek kolay olmayacak (sert ve acımasız olacaklardır).

İlla buradan bir mesaj çıkarmak gerekiyor ise, bu felaketle karşılaşan uluslardan hangisi hazırlıklı, disiplinli ise ve ödevini yaparsa, o elinden kurtulacak, yine de çok ölüm olacak diye düşünüyorum. Bunu sadece uluslar için düşünmeyin, bireyler için de geçerli. Hijyene dikkat edenler, disiplinli davrananlar, bu olan bitenden ne öğrenmeli diye düşünenler yaşayacak, halay çeken dangalaklarla da vedalaşacağız. Onlara bir şey olmaz, hastalığı yayarlar diye düşünmeyin, sonuçları göreceksiniz. Bu bilinçli yapılmış bir komplo ise (ki sanmıyorum) kötülük yine iş başında demektir ve aynı yüzleşme – hesaplaşma – olgunlaşma temaları geçerlidir.

Peki buradan yola çıkarak, salgın’ın ne zaman biteceğini kestirebilir miyiz? Cevabım, evet. (Tabi ki argümanım doğru ise bu geçerlidir). Bir sonraki tutulma (21 haziran) Yengeç burcunda olacak ve Kuzey Ay düğümünün yanında. Bunlar iyiye işaret. Yengeç hayatı koruyan, gözeten bir burçtur ve Kuzey Ay düğümü de geleceğe, kolaylığa işaret eder. Muhtemelen bir ilaç ile bu konu çözümlenecek.

Unutmayın: Bu sadece bir varsayım. Doğrusunu bilim söyleyecek. Tutarsa şişinirim, tutmazsa unutulur diye de düşünmedim. Bu yazı blog’da kalacak. Yanıldığımı söylemekten de çekinmem. Tek bildiğim, son derece karmaşık bir mekanizma (yaradılış) hakkında çok ama çok az şey bildiğimizdir. Tıpkı körün fili tarifi gibi, hepimiz bir köşesinden yakalayıp bir şeyler anlatıyoruz işte. Herkesin canının burnunda olduğu, endişe ile yatıp kalktığı bu günlerde, belki bazılarınızı rahatlatır. Ümidinizi, yaşam sevincinizi sakın yitirmeyin. Unutmayın, ormanların sağlıklı büyüyebilmesi için, yangınlara ihtiyacı vardır. Her yangın, yıkım değildir. Üzerine ölü toprağı serilen ormanı canlandırır, tazeler. 




Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Sihirli Defter'e hoş geldiniz.

Kimsenin farkında olmadığı bir özellik var

Antik Mısır burçlarına baktınız mı?